danielleinnepal.reismee.nl

Three Sisters Guesthouse

Hallo Nederland,

Hoe gaat het met jullie? Hoe waren Koningsdag en Bevrijdingsdag? Was het weer lekker oranje? En lees ik nou dat wij weer door zijn met het Songfestival? Het moet niet gekker worden. Maffe Hollandertjes!

Hier gaat alles prima. Ik heb vakantie!
Afgelopen zaterdag was mijn laatste dag in het weeshuis. De dagen daar bestonden uit de ochtend met de kinderen doorbrengen, Dal Bhat eten, hen naar de schoolbus brengen en dan het weeshuis schoonmaken. Vervolgens was er vrije tijd tot 16.30u en die hebben we vooral aan Lakeside doorgebracht. Lakeside is het centrum van Pokhara - bij het meer, inderdaad. Daar konden we fruit kopen, salades eten en winkelen. Het is heel zwaar, vrijwilligerswerk doen in Nepal. Heel vermoeiend. Rond half vijf keerden wij weer terug naar het weeshuis, wanneer de kinderen terugkwamen van school. Dan hielpen wij met huiswerk en om zeven uur was het weer Dal Bhat tijd. Werkelijk, ik kon niet meer. Elke dag at ik minder en minder rijst. Maar ik heb wel een shirt gekocht met de tekst: "Dal Bhat power, 24 hour".

Van het projectgeld heb ik regelmatig water gekocht, diverse keren groenten voor de Dal Bhat, prullenbakken voor in het weeshuis en de slaapkamer en over de picknick had ik geloof ik al verteld. Bedankt allemaal!

Sinds zaterdag is dus mijn vakantie begonnen. Ik slaap in het Three Sisters Guesthouse in Pokhara, een guesthouse van drie zussen (echt? Ja, echt) die allemaal goede dingen doen in Nepal. Ze plaatsen prullenbakken, net als ik dus eigenlijk, betalen hun gidsen voldoende, etc. Het guesthouse is fijn, ik heb een mooi uitzicht en een prima kamer. Ik blijf hier tot maandag en dan ga ik met een groep vrienden op trekking naar Annapurna Basecamp. De trek duurt tien dagen.
Maar eerst ga ik aanstaande zaterdag paragliden, met een parachute van een berg afspringen. Ik heb er zin in. Echt. Foto's volgen!

De tijd gaat snel hier, maar ik ga er nog een paar leuke laatste weken van maken.

Groetjes, Danielle

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!