danielleinnepal.reismee.nl

Nieuwe plannen

Hoi allemaal,

Ik ben voor mijn derde week in het weeshuis in Panauti. De kinderen zijn nog steeds leuk (thank God) en het is een goede plek. Toch, zoals mijn titel al verraad, heb ik nieuwe plannen gemaakt. Ik merk dat ik het 'zonde' vind om mijn hele verblijf in Nepal in de Kathmandu vallei door te brengen. Hier is veel afval, veel verkeer en weinig natuur. Daarom heb ik besloten om vrijdag mijn laatste dag in het weeshuis in Panauti te zijn. Zaterdag ga ik naar Kathmandu, zondag naar Nationaal Park Chitwan. Dan heb ik een week op het olifantenprpject met aansluitend een driedaagse junglesafari. Vanuit Chitwan ga ik weer naar Kathmandu en dan vertrek ik voor twee weken naar Pokhara, een mooie stad aan de rand van de Annapurna, wat noordelijker gelegen in Nepal. Daar ga ik ook in een weeshuis werken. Na die twee weken heb ik nog drie weken over. Ik weet nog niet precies hoe ik die ga opvullen. Misschien rondreizen, misschien een meditatiecursus volgen of een trek doen, maar ik voel mij tot nu toe nog niet zo fit, dus zie ik een trek nu nog niet zitten. Maar ik ga het aankijken als ik daar ben en maak dan mijn plannen. Ik heb er zin in!

Verder gaat alles prima, al denk ik veel aan vegaburgers en barbecuen. Het wordt nog steeds elke dag iets warmer. Wat dat betreft is het ook goed dat ik volgende week al naar Chitwan ga i.p.v. eind mei, want tegen die tijd is het daar 40 graden en wachten er veel bloedzuigers op mijn rode goedje.

Tot nu toe heb ik van het projectgeld veel eten gekocht en ik wil de kinderen mee uit eten nemen om echte pizza te eten a.s. vrijdag, mijn laatste dag hier. Het geld neem ik natuurlijk gewoon mee naar de andere projecten.

Ik heb overigens geen bereik met mijn telefoon, dus berichtjes kan ik niet ontvangen. Ik weet ook niet zeker of er in Chitwan internet is, anders ben ik volgende week dus helemaal niet bereikbaar.

Pap en mam, heel erg bedankt voor alle kleine cadeautjes! Het is een feest om elke keer iets open te kunnen maken. De boterwafelzuurtjes (?) heb ik met de kids gedeeld, die er dol op waren. De stroopwafels heb ik zelf allemaal al op, beschamend gewoon.

Tot snel!
Liefs xx

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!