danielleinnepal.reismee.nl

Eerste week Panauti

Hallo allemaal, Even een statusupdate vanuit Panauti. Ik ben zondag veilig doch blauw na een twee uur durende busrit in Panauti aangekomen. Het is een klein stadje met een centrum waar op zich alles wat je nodig hebt te halen is. Het weeshuis staat in een rustig deel van Panauti en heeft uitzicht over akkers en de bergen. De kindjes in het weeshuis zijn fantastisch. Het zijn er tien, variërend in leeftijd tussen 6 en 16. Ze spreken allemaal goed Engels, dus kunnen wij met hen communiceren. Ze zitten nu allemaal in hun examenweken (ze doen elk jaar examen) en dus moet er veel geleerd worden. De dagen zien er nu ongeveer zo uit: om 6u opstaan, een (koude) douche nemen, thee drinken, de kinderen helpen met studeren, van 8 tot 9 een les geven (meestal dansen en zingen), dan ontbijten (Dal Bhat), de kinderen naar school brengen, de oudere kinderen helpen met studeren, de kleintjes weer ophalen, even spelen (de blokfluit is erg populair, helaas), leren, een snack om half vier, studeren, van 17 - 18u weer een les geven, studeren, eten (Dal Bhat) en dan naar bed... Het is vrij vermoeiend om de hele dag met de kinderen te zijn, maar ze zijn heel leuk en dat maakt het het echt wel waard. Af en toe zoeken we (de vrijwilligers) wel even een plekje voor onszelf. Zoals nu, in een restaurantje met wifi. Zaterdag is een vrije dag en dan willen wij terug naar Kathmandu. Even naar Thamel en terug naar het huis om vertrekkende vrijwilligers gedag te zeggen. Na zondag hebben de kinderen twee weken vakantie, dus dan zijn ze de hele dag in het huis. Er zit wel nog een verhuizing aan te komen, maar onduidelijk is wanneer dat precies is. Ze kunnen niet in dit weeshuis blijven wonen door regels vanuit de overheid. Ik hoop zaterdag in Thamel wat foto's van mijn camera te kunnen uploaden! Hopelijk is bij jullie alles goed en nog een fijne week gewenst! Liefs vanuit een 28 graden warm Panauti, Danielle xx