danielleinnepal.reismee.nl

Pokhara

Namasté allemaal!

Hier weer even een update vanuit het warme Nepal.
Op het moment ben ik voor mijn vierde dag in het weeshuis in Pokhara. Vorige week heb ik in het bloedhete Chitwan doorgebracht, waar ik met nog vier andere toeristen een paar dagen ziek ben geweest. Verder was het daar prima vol te houden, ook al liep de temperatuur dagelijks op tot 43 graden. Ik heb met de olifanten gewerkt, eten voor hen gemaakt en ik heb ze in de rivier gewassen. Van het projectgeld heb ik aardig wat bananen voor hen gekocht. Vrijdag, zaterdag en zondag kwam er een groep vrijwilligers van mijn introductieweek en hadden wij een safariweekend. Vrijdag hebben wij een Tharu-dorp bezocht, de Tharu's zijn een Nepalese kaste, en zijn wij naar een elephant breeding centre geweest (waar ze met de olifanten fokken). Op de weg terug kwamen we zomaar een neushoorm tegen in het nationaal park! Met de zonsondergang er achter hadden wij echt een prachtig uitzicht.
Zaterdag was een lange maar leuke dag en het begon vroeg, met een kanotocht om zeven uur. Tijdens deze tocht hebben we wat krokodillen gezien. De kanotocht ging over in een twee uur durende wandelsafari, waar wij na een kwartier alweer een neushoorn tegenkwamen, dit keer badend in een meer. Na de safari gingen wij door naar de elephant bathing, het wassen in de rivier. Dat was weer erg leuk, zeker omdat ik nu niet alleen, maar met de andere vrijwilligers was. Er zijn dan ook leuke foto's gemaakt. Na een douche en een lunch volgde een vier uur durende jeepsafari - ik zei al dat het een drukke dag was. De safari was succesvol, we hebben maar liefst nog zes neushoorns gezien! Er leven er 500 in het park en daarvan hebben wij er acht gespot, ongelooflijk. De tijgers bleven helaas goed verstopt, maar met een neushoorn op drie meter afstand van de jeep hoor je mij niet klagen. Zaterdag was ook nog de verjaardag van een groepsgenootje, en met ballonnen, cadeautjes en taart hebben we dit gezellig gevierd.
Zondagochtend begon met een rit op de rug van een olifant, wat speciaal was, maar ik niet zo snel nog een keer zou doen omdat d e olifant het duidelijk niet naar zijn zin had. Na de rit volgde de zes uur durende busrit naar Pokhara en ik denk dat je het gelooft als ik zeg dat ik daar aardig gaar aankwam.

Gelukkig is het weeshuis leuk, er zijn ongeveer vijftien kinderen en er is nog een amdere vrijwilligster, een meisje uit Zweden. Sinds gisteren gaan de kinderen weer naar school,, het nieuwe jaar is begonnen (gelukkig 2071!), dus hebben wij aardig wat vrije tijd. 's Ochtends maken we het weeshuis schoon, daarna hebben wij vrije tijd die wij doorbrengen in het centrum van Pokhara, en om vier uur komen de kinderen terug en helpen wij hen met hun huiswerk. Ik heb gisteren voor een week schoon drinkwater betaald, bedankt allemaal!

Ik blijf hier tot volgende week vrijdag of zaterdag en denk er aan om dan een trekking te gaan doen. Het moet fantastisch mooi zijn om naar Annapurna Basecamp te lopen, een tocht van tien dagen. Maar dat kost aardig wat geld en energie, dus ik moet het een en ander uitzoeken.

Ik hoop dat bij jullie alles goed gaat en dat jullie fijne Paasdagen hebben gehad! Ik heb de chocolade eieren wel gemist.

Liefs! X

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!